Szkoła bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, której celem jest budowanie wśród uczniów kompetencji przyszłości.

Uczniowie klasy ósmej wykorzystują sprzęt otrzymany w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości" między innymi w ramach lekcji fizyki. Ostatnio wykonywali doświadczenia z elektryczności.

Na zajęciach kółka teatralnego uczniowie rozwijali swoje umiejętności ucząc się sztuki makijażu scenicznego oraz charakteryzacji. Do wykonania zdjęć użyli aparatów, które szkoła otrzymała w programie "Laboratoria Przyszłości".

Dzieci z grupy starszaków 11 stycznia uczestniczyły w zajęciach kodowania i programowania poprzez zabawę. Zabawa ta uatrakcyjniona była poprzez wykorzystanie robota Photona. Głównym zadaniem dzieci było kodowanie za pomocą strzałek drogi Photona tak, aby utworzyć wyrazy z znajdujących się na macie sylab. Zajęcia pobudzały logiczne myślenie, poszukiwanie rozwiązań problemu i kreatywność. Przy okazji dzieci utrwalały litery, kształtowały umiejętność czytania oraz czekania na swoją kolej. Zajęcia były bardzo ciekawe dowodem tego było duże zaangażowanie dzieci.

Otrzymane w ramach programu "Laboratoria Przyszłości" roboty Photon wykorzystują uczniowie klasy czwartej i piątej na zajęciach rozwijających. Przy pomocy aplikacji programują roboty, aby wywołać odpowiednie ich działanie. Rozwijają w ten sposób swoją wyobraźnię i logiczne myślenie, jednocześnie dobrze się przy tym bawiąc.

Klocki konstrukcyjne KORBO i Kanto oraz klocki drewniane są chyba najczęściej wykorzystanymi przez uczniów pomocami zakupionymi z programu Laboratoria Przyszłości. Bawiąc się dzieci rozwijają umiejętności konstrukcyjne, wyobraźnię oraz orientację przestrzenną, a pomysłowość ich nie zna granic. 

Dzięki udziałowi w programie Laboratoria Przyszłości nasza szkoła wzbogaciła się między innymi o meble do gabinetu informatyczno - technicznego i fizycznego, pomoce dydaktyczne do przedmiotów przyrodniczych - matematyki, geografii, przyrody, biologii, fizyki, chemii oraz techniki i informatyki. Zakupiono również kamerę, aparaty fotograficzne oraz roboty, wykorzystywane na zajęciach rozwijających zainteresowania oraz klocki konstrukcyjne, które używane są codziennie przede wszystkim na zajęciach świetlicowych.